Prequel klasyku Henrego Jamesa pt: „Turn of the Screw”. Historia śmierci Petera Quinta i Pani Jessel, i wydarzeń prowadzących do zbrodni popełnionej przez dzieci którymi się opiekowali.
Film jest pretensjonalny i śmieszny w swym sposobie przedstawienia "zła".
Dzieci Flora i Miles są niewiarygodne, niesamowicie naiwne. Zapał Miles aby naśladować Quint'a ma sens, ale jego charakter się nie rozwija, w zależności od potrzeb scenariusza jest na przemian niewinny, obłudnie dwulicowy albo robotem bez...
Film baaaardzo przeciętny. Reżyseria słaba, montaż taki sobie, muzyka też nie wyróżniająca się. Zdjęcia nawet nawet, w niektórych scenach dobre.
Ogólnie cała ta historia jest taka sobie - główny wątek kochanków jest ciekawy, jednak wszystko zostało słabo przedstawione. Film powinien oddziaływać na widza, postaci, ich...
.... Mimo to KOSZMARY (tu też doświadczony reżyser - Michael Winner) nie są tak dobre jak ich pierwowzór. Trudno nazwać ten film horrorem - to raczej thriller psychologiczny, osadzony w mrocznej, historycznej scenerii. Duzym plusem tej produkcji jest rola Marlona Brando - jego demoniczny Peter Quint to wiarygodni...
Oj niewiele ma atutów ten film. Wątek sado, ciało Beacham i mimo wszystko gra Brando - i to chyba wszystko. Marlon nie ma za bardzo w sumie co grać, ale i tak widać, że się zbytnio nie wysila. Dzieciaki irytujące i denerwujące, a nie straszne czy groźne. Muzyka nie rzuca się w oczy, wszystko średnie. I na pewno nie...
Przed obejrzeniem filmu znałem muzykę Fieldinga, jaką do niego napisał. Jest to jedna z najbardziej niesamowitych ścieżek dźwiękowych, jakie słyszałem - atonalne pochody, szeregi przedziwnych modulacji i mrocznych akordów przeplatające się z lżejszymi melodiami i charakterystyczną dla Fieldinga "wojskowością" w rytmach...
więcej